Kemisk reaktion del 2 (ryggbajs)

I morse fick jag sovmorgon till åtta. Eller ja, då hade Valdemar legat och pratat och sparkat mig i bröstet i 5 minuter. Tror han ville gå upp.. 😉

När jag gjorde iordning gröten hörde jag hur det small till i blöjan och en välbekant doft av epoxylim spred sig runt Valdemar. Jag avbröt gröttillverkningen och tog med honom in till badrummet bara för att upptäcka att det var en så kallad ryggbajs. Ett sånt fenomen som de flesta småbarnsföräldrar känner till när bebisen sitter och bajset är av lite lösare karaktär och har då ingen annan utväg än att pressa sig uppåt antingen på framsidan eller baksidan. Trots att jag bytt säkert hundratals bajsblöjor på Valdemar så var denna av en helt annan dimension. Den stank så att jag fick kväljningar och fick åka med raketfart ner i soptunnan.. Ouäck!

Efter gröten var det dags för lite lek och Valdemar förstörde min fotokatalog från Scandinavian Photo. Han tyckte väl att pappa hade fotat honom tillräckligt kanske… 😉

Efter det var det dags för mig att duscha, så jag satte honom i hans stol och tog med honom in i badrummet bara för att upptäcka att han stank igen! Så jag tog upp honom på skötbordet bara för att upptäcka att det var ytterligare en ryggbajs!? Suck..

Kommentera

