Lunchdejt

Det blev ett lunchbesök på frugans jobb idag. Jag plockade upp lite hämtlunch eftersom den enda ”restaurangen” i närheten av hennes jobb är ett halvskumt gatukök. Hennes kollegor var jätteglada att jag och Valdemar kom på besök och han charmade nog allihop där tror jag. Efter lunchen, som avslutades abrupt eftersom Valdemar åt väldigt långsamt och frugan behövde jobba, så fick jag snabbt packa ihop Valdemar och ge mig iväg.

På vägen hem så åkte vi då till mitt jobb och hälsade på mina kollegor och tog en kaffe som jag inte hann göra efter lunchen. Det var ju 1½ vecka sedan man såg dom sist och jag måste erkänna att jag nog saknade dem lite.. ;). Jag stannade en stund och pratade både strunt och jobb innan jag och Valdemar gav oss iväg för sista anhalten på vägen, affären.

Väl hemma försökte jag få Valdemar att äta middag, något han inte var intresserad av tyvärr, så jag fick ge upp till slut och bara ge lite frukt som han halvt motvilligt åt upp. Efter han hade fått frukten tyckte jag det var synd att slänga ut hans köttfärssås med pasta och morötter så jag började glufsa i mig… gissa vem som ville ha mat då!?.. Han åt dock bara två skedar och sen fick det räcka. Efter det var det sovdags en liten stund. Blev tyvärr inte mer än runt en halvtimme, men jag hann förgrädda ost&skinkpajdegen som jag hade förberett tidigare på dagen och blanda äggstanning m.m. så att jag kunde slänga in pajen i ugnen så att den skulle vara färdig lagom tills frugan kom hem.

Kommentera

