Arbetsdag

Idag var det äntligen dags att få på vinterdäcken. Har inte funnits tid att göra det själv varken på dagarna eller kvällarna så jag bestämde mig för typ 2-3 veckor sedan för att lämna in bilen och fixa det. Tyvärr har det kommit massa grejjer emellan så det blev inte av förrän idag. Valdemar fick (såklart) följa med och däckbytet var klart på 10-15 min.

Efter det var det dags för storhandling. Svägerskan kommer på besök i helgen och det började gapa tomt i skafferiet, så jag och Valdemar gav oss av från däckfirman och åkte vidare till mataffären. Där spenderade vi typ en timme med att irra omkring i vanlig ordning för att slutligen få ihop 4 matkassar fulla. Väl i ”Självskanningskassan” så var det naturligtvis avstämning så det var bara att packa upp allt som jag packat så fint innan… ;(

Efter det blev det en snabbvisit på systembolaget för att handla vin till lördagens middag. Valdemar fick sitta i en vanlig kundvagn från systembolaget. Av någon anledning fanns det inte någon ”bebisstol” (de kanske inte tycker bebisar hör hemma där? 😉 ) i den så han fick sitta direkt i vagnen. Det tyckte han var roligt eftersom han kunde slå på vinflaskan och rulla den fram och tillbaka. I kassan charmade han kunden före som utbrast i ett ”åååååh”.. 😉

Väl hemma så fick jag köra fram bilen till förrådet och lasta ur alla däcken och matkassarna först och sedan åka vidare till parkeringsplatsen och bära Valdemar hela vägen tillbaka. I förrådet fick Valdemar sitta i barnvagnen en stund medans jag stuvade in däcken. Valdemar tröttnade dock fort så när det väl var dags att bära upp kassarna så ville han inte sitta och titta på, så jag fick springa upp och ner för två trappor med Valdemar i ena armen och en matkasse i andra och så fick jag upprepa det 4ggr… suck.

Allt som allt tog hela strapatsen 3 timmar och nu är Valdemar helt slutkörd och ligger och sover!

Kommentera

