Luciafirande

Idag var jag och Valdemar på öppna förskolan och tittade på massa småknattar som hade luciatåg. Det har snöat hela dagen och de hade släckt ner och dragit för fönstren så idag har jag känt riktig julstämning. Jag tror nog att man bara känner den där riktiga julglädjen om man är barn eller har barn. De senaste årens jular utan Valdemar har ju mest varit stress tycker jag. Visserligen trevligt och gott med julmat och allt det där, men ändå inte riktigt så roligt och spännande som man tyckte att julen var när man var liten.

Efter luciafirandet så var det så trångt i lokalen att jag och en mamma från vår gamla föräldragrupp bestämde att vi struntade i att fika där och gav oss av hem till mig istället där vi drack lite glögg och åt pepparkakor. Valdemar och hennes dotter lekte ihop även om det bl.a. innebar att hon drog honom i håret och bet honom i rumpan.. 😉

Kommentera

